^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

مقایسه ی ماکسیما و سوناتا

این موضوع با عنوان مقایسه ی ماکسیما و سوناتا , بخشی از بخش خودرو است. موضوع; مقايسه ي ماکسيما و سوناتا اول اجازه بفرمايد از ماکسيما شروع بکنيم ماکسيما که پير قدرت ايران محسوب ميشه بين ...


  1. #1

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    Icon16 مقایسه ی ماکسیما و سوناتا

    مقايسه ي ماکسيما و سوناتا
    اول اجازه بفرمايد از ماکسيما شروع بکنيم
    ماکسيما که پير قدرت ايران محسوب ميشه بين مردم و به خصوص قشر پر درامد جامعه(تعدادشون کمه)جا باز کرده
    هر کي ريس بازه از ماکسيما بدش مياد چون هيچوق نتونسته توي خيابون از ماکسيما جلو بزنه
    من يکبار تونستم با يکي از همکاران پدرم با اين ماشين تا کردان کرج برم
    براي همين اون ديده هاي کوچيک خودمو بهتون انتقال ميدم
    ماشين ما سيلو بود و ميخواستيم تا کرج بريم و اين رفيق بابام ماشينش ماکسيما مدل اتومات بود
    اون اول به پدرم گفت که بزار من بشينم پشت فرمون و وقتي نشست حالش از ماشين به هم خورد
    دور موتور ماشين رو تا5000ميبرد اما باز هم از شتاب ماشين راضي نبود و دائم ميگفت ماشين تنبله
    تا اينکه گفت اقاجان بيا با ماشين من بريم
    بچه ها زماني که سوار ماشين شدم انگار منو از دنياي بيرون جدا کردن و من وارد دنيايي جديد شدم
    صداهاي بيرون اصلا تو نميومد و انگار هيچ صدايي بيرون نيس
    کولر ماشين دائما کار ميکرد و ماشينو خنک ميکرد
    گيرباکس ماشين خيلي نرم دنده رو عوض ميکرد تا جايي که اگر يک ليوان اب دستت بود ابش نميريخت
    سرعت ما در اتوبان با کولر به راحتي اب خوردن به 170ميرسيد و بارها ترمز قدرت نمايي ميکرد
    صندليها خيلي نرم بودن و يک دسته در پشت صندلي جلو وجود داشت تا ادم بوسيله ي اون خودشو نگه داره
    يه جا رسيديم که هيچ کس اونجارو شب نميره
    از ميون کوها و از روي قلوه سنگهايي رد ميشديم که گويا به مانند صخره ميموندن
    ولي با اين حال اصلا هيچ احساسي از تکان و يا فشار اون قلوه سنگ ها نبود
    به دليل اينکه منطقه نا امن بود اون قسمت رو با سرعت 70يا80کيلومتر رد کرديم
    بله درست خونديد ما قلوه سنگ ها رو با سرعت80تا رد ميکريديم و انگار داشتيم رو خيابان کمي خراب راه ميرفتيم
    دزدگير ماشين با بوق ماشين بود و اصلا اژير ماژِير نداشت
    حالا اجازه بديد يه ذره از طراحي اين ماشين بدونيم
    من براي اين ماشين يک روز تمام گشتم
    اخرش فهميدم که اين خودرو اصلا توسط خود شرکت يه نام ديگه داره
    در کلاس ماکسيما هست و در مدل ماکسيما هست اما ملت يه چي ديگه صداش ميکنن
    والا خودمم در عجب مونده بودم
    اين محصول توسط اينفينيتي نيز توليد شد و ما کم و بيش نيز توي تهران ازش ديديم
    پش اين خودرو کمي شبيه به سوبارو هست و جلو خودرو نيز نماي زيبايي دارد
    در واقع خيلي زيباست اما بايد در نظر داشت که سوناتا نيز از لحاظ طراحي انچنان عقب نيست و ميتونه حتي ماکسيما رو هم بخوره
    راستي بزاريد زودتر مشخصات ماکسيما رو بگم که بريم سراغ سوناتا
    ماکسيما داراي موتوري بالغ بر 3.0حجم ميباشد که داراي 6سيلندر وي شکل به همراه 24سوپاپ ميباشد
    طول و عرض و ارتفاع اين خودرو به ترتيب:4930-1780-1435ميليمتر ميباشد
    وزن اين خودرو 1410ميباشد(کيلوگرم)
    خوب بريم سراغ سوناتا
    در مورد اين خودرو واقعا زياد بحث شده
    اين خودرو هيچوقت نميزاره ماکسيما اب خوش از گلوش پايين بره اينو مطمئن باشيد
    من شتاب 0-100ماکسيما رو ندارم ولي ميدونم شتاب 0تا60مايل اين سوناتا 7ثانيه هست
    تا حالا رقابت خيلي نزديکه
    در ضمن هميشه اينو يادتون باشه که اين مدل برداشتي از کمري و هوندا اکورد هست
    همچنين هيوندايي براي توليد موتور اين خودرو از ائودي نيز کمک گرفته
    درازا-پهنا-بلندي ابن خودرو:
    188.9/72.1/58.0 in
    وزن خودرو: 3458 lb
    مشخصات کامل به همراه يه سري از نکات مثبت اين ماشينو بازگو ميکنم
    اين خودرو داراي موتور 3300سي سي ميباشد که داراي 6سيلندر وي شکل به همراه 24سوپاپ ميباشد که توانايي توليد 235اسب بخار رادر 6000دور در دقيقه داراست
    گيرباکس اين خودرو 5سرعته و 2حالته يعني اتومات و دستي ميباشد
    سيستم تعليق اين خودرو به حق در مقابل سيستم تعليق ب ام و بي وجود هست
    ميپرسيد چرا؟!!
    چون در جلو داراي کمکهاي دو جناغه و گازي ميباشد و اصلا حرفي از مک فرسون و مستقل بودن کمکها نيست
    در عقب نيز همين موضوع صادق است
    سيستم ترمز اين خودرو داراي ترمزهاي ديسکي به همراه سيستم پخش کننده ي قدرت به همهي چرخها و داراي سيستم تعادلي و يا ضد بر هم خوردن تعادل و سيستم absو همچنين سايز ديسکهاي اين خودرو عبارتند از

    Front Power 300-mm X 28-mm Vented Disc and Rear Power 285-mm X 10-mm Solid Disc
    بريم سراغ امنيت و در واقع اخرين موضوع
    داراي ايربگ براي سرنشنان جلو و همچنين ايربگ پرده اي براي تمام سرنشينان ميباشد و داراي قطع کننده ي ايربگ براي کمک راننده نيز ميباشد
    اين خودرو داراي 6بلندگو ميباشد و سيستم صوتي اين خودرو ميتواند mp3و سي دي هاي صوتي را پخش کند
    3 کاربر از این پست تشکر کرده اند : majic boy,Mr.MohaMmaD,شانی

  2. #2

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    پیش فرض

    مصرفه سوخت سوناتاي 4 سيلندر با سرعته ثابت 80 کيلومتر در اتوبان کرج - تهران > 5.6 ليتر هر صد کيلومتر

    2 کاربر از این پست تشکر کرده اند : Mr.MohaMmaD,شانی

  3. #3

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    پیش فرض

    مقايسه هيونداي سوناتا و نيسان آلتيما در فوروم Edmunds تقريبا تمامي اعضاي اين فوروم آمريکايي سوناتا رو برتر دونستن خودتون بخونيد :


    [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ]
    2 کاربر از این پست تشکر کرده اند : Mr.MohaMmaD,شانی

  4. #4

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    پیش فرض

    مقايسه نيسان ماکسيما و هيونداي سوناتا و تويوتا کمري
    .
    اتومبيل هايي که در اين آزمايش شرکت دارند عبارتند از:
    ?ـنيسان ماکسيما (دنده دستي)
    ?ـ نيسان ماکسيما (اتومتيک)
    ? ـ تويوتا کمري گرند (دستي)
    ? ـ هيونداي سوناتا ?.?

    طراحي بدنه:

    از بين اتومبيل هاي موجود در اين آزمايش تنها سوناتا است که مدل روز سازنده است و به همين دليل طراحي آن از سايرين بهتر و جذاب تر است . ماکسيما اگرچه ديگر با اين اتاق در بازار هاي جهاني عرضه ميشود ولي در برابر کمري که از سال دگر مدل ???? آن وارد بازار ميشود و طراحي جديدتري دارد " برتر است و شما در ماکسيما طرحي جذاب تر را دريافت ميکنيد . کمري به علت ارتفاع بيش از حد قسمت عقب و سادگي بيش از حد آن در طراحي در پس ماکسيما و سوناتا قرار ميگيرد .
    در ماکسيما راه نماهاي بغل اتومبيل به جذابيت آن کمک ميکنند و آن را اسپرتي جلوه ميدهند .ولي بايد قبول کرد که طراحي سوناتا از سايرين در گروه برتر است .

    طراحي داخلي:

    طراحي داخلي ماکسيما داراي طرحي لوکس و زيبا است که با توجه به موقعيت اين اتومبيل در بازار هاي جهاني طراحي شده است و ماکسيما در اصل براي رقابت با تويوتا آوالون که يک رده از کمري بالاتر است ساخته شده است ولي فاکتور قيمت اين اتومبيل ها را در کنار هم قرار داده . صندلي هاي ماکسيما تا حدودي گود و فرو رفته است و شما در آن احساس فرو رفتگي ميکنيد ولي در کمري همانند وانت بارهاي آمريکايي شما در سطح بالاتري قرار داريد که احساس چندان جالبي به شما دست نميدهد . داخل سوناتا از يک طرح جديد و هماهن با بازارهاي جهاني برخوردار است و علاوه بر زيبايي از فاکتر لوکس بودن نيز برخوردار است البته ماکسيما به علت ذات خود از سوناتا در کل لوکس تر است .

    موتور و گيربکس:

    شايد به بخشي ميرسيم که سوناتا خيلي به آن علاقه دارد! سوناتا با داشتن يک پيشرانه ?/? ليتري ? سيلندر به قدرت ??? اسب بخار از سايرين و حتي ماکسيما نيز برتر است و شايد اين به جديدتر بودن تکنولوژي ساخت هيونداي بازگردد . ماکسيما در اين گروه از يک پيشرانه ? ليتري شش سيلندر با آرايش وي برخوردار است که در نهايت ميتواند ??? اسب بخار قدرت توليد کند که از اين حيث نسبت به کمري با همين حجم پيشرانه که 227 اسب بخار نيرو توليد ميکند برتر است .
    ماکسيما ميتواند بنا به سفارش مشتري از يک گيربکس ? سرعته اتوماتيک و يا ? سذعته دستي استفاده کند . کمري نيز در اين آزمايش از يک گيربکس ? سرعته دستي برخوردار است .

    شتاب و سرعت :

    شتاب ?تا ??? ماکسيما 7.1 ثانيه است و با اين که از کمري که 8.2 ثانيه زمان حتياج دارد بهتر است ولي از سوناتا که داراي شتاب ? ثانيه اي است برتر نيست و اين به قدرت موتور بيشتر سوناتا باز ميگردد کخ برتري خود را در برابر حريف به رخ ميکشد .
    حداکثر سرعت ماکسيما ??? کيلومتر بر ساعت است و از کمري ?? کيلومتر بيشتر است.

    قيمت و فاکتور اقتصادي:

    به يکي از مهم ترين بخش هاي آزمايش ميرسيم که شايد براي عده اي نقش اصلي را ايفا ميکند .
    نيسان ماکسيما دنده دستي در بازار به قيمت ?? مليون تومان عرضه ميشود که علي رقم افزايش تعداد رقبا در بازار کاهش نيافته ولي ارزانترين در گروه است گونه اتوماتيک ماکسيما ?? مليون قيمت دارد و کمري نيز داراي ?? مليون قيمت است . قيمت سوناتا نيز بين ?? تا ?? مليون تومان استت .
    لوازم يدکي ماکسيما گران هستند و هرکسي از پس خريد آن برنمي آيد .

    پايان سخن:

    قضاوت در اين آزمايش کار بسيار دشوري است و در کل ماشيني برنده قطعي نيست ولي اگر شما خواستار خودرويي لوکس" با تجهيزات مناسب "قيمت نسبتا خوب براي مدل دستي هستيد و گراني قطعات براي شما مهم نيست و کمي هم به فکر جاذبه هاي اسپرتي هستيد ماکسيما را خريداري کنيد و اگر قيمت چندان اهميتي ندارد و راحتي ملاک است گونه اتوماتيک آن نيز براي شما مناسب است.

    اگر خواستار خودرويي تقربا اسپرت با ظاهري جذاب و موتوري قدرتمند هستيد سوناتا را برگزينيد ولي اگر در قيد اين مسائل نيستيد و کيفيت ساخت براي شما مهم است و دوست داريد کمي هم به اصللاح "پز" بدهيد کمري ماشين شماست.



    منبع:Forum.dehcadeh.com
    3 کاربر از این پست تشکر کرده اند : Mr.MohaMmaD,viunj,شانی

موضوعات مشابه

  1. هواپیماهای جنگی در ایران و جهان
    توسط Sniper _ Elite در انجمن صنایع هوائی - انواع بالگردها و هواپیماها
    پاسخ ها: 70
    آخرين نوشته: 17th May 2012, 10:20
  2. مقایسه هیوندای سوناتا و ب.ام.و سری 3
    توسط ravid 67 در انجمن مقایسه خوردورها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th January 2009, 11:02
  3. تويوتا کمری ( جی ال ) در برابر هيوندای سوناتا
    توسط ravid 67 در انجمن مقایسه خوردورها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th January 2009, 11:01

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما
دوستان ما
ما در شبکه های اجتماعی

پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.

 ارسال پیام کوتاه