^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
Like Tree1لایک ها

اموزش علم رمل

این موضوع با عنوان اموزش علم رمل , بخشی از علوم روحي است. موضوع; اموزش رمل.( قسمت 1 ) فال رمل ( Ilm al raml ) یکی از قدیمی ترین روش های اینده نگری ...


  1. #1

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,645
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,685
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66104182

    پیش فرض اموزش علم رمل

    اموزش رمل.( قسمت 1 )
    فال رمل ( Ilm al raml ) یکی از قدیمی ترین روش های اینده نگری است که شواهد باستانی نمایانگر وجود ان در کشورهای عربی شمال افریقا در حدود ۱۲۰۰ سال پیش است. پس از اندک مدتی فال رمل به کشور های دیگر از جمله [logged]ایران و هندوستان وارد می شود.بعد از ان با ترجمه متون عربی به لاتین با نام Geomancy به اروپا معرفی می شود. رمل یعنی شن که چون در ان زمان کاغذ وجود نداشته برای انجام فال با استفاده از یک تکه چوب روی شن و ماسه خطوط و اشکال لازم را می کشیده اند. امروزه از یک تکه کاغذ تمیز که روی ان چیزی نوشته نشده باشد استفاده میشود. برای نوشتن پیشنهاد می کنم از یک مداد کاملا معمولی استفاده کنید. مقاله بعدی ( ارشیو - مرداد ۱۳۸۴ ) در مورد چگونگی طرح سوال و کشیدن خطوط مربوط به سوال است. این خطوط با پیوستن و ترکیب شدن با یکدیگر منجر به تشکیل علایم ۱۶ گانه فال رمل میشوند.
    کشیدن خطوط.( قسمت2 )
    مکانی انتخاب کنید که مطمین باشید حداقل ۵ دقیقه هیچکس مزاحم تان نشده و سکوت و ارامش فکری تان بهم نمی خورد. ارامش فکری شرط اول است زیرا هنگام کشیدن خطوط باید فقط به سوالی که دارید فکر کنید یا به عبارتی روی ان تمرکز کنید. حالا به کشیدن خطوط بپردازید که از بالای صفحه و از چپ به راست و به شکل ممیز هستند ///////////////////// موقع کشیدن انها را نشمارید. حدودا بین ۱۰ تا۲۰ تا ممیز بدون انکه انها را بشمارید بکشید. بعد از ان به سطر پایین تر رفته و مجددا این کار را تکرار کنید. در مجموع باید ۱۶ سطر به این شکل ممیز بزنید. برای اینکه فکرتان از سوال منحرف نشده و به شمردن سطرها مشغول نشود می توانید بین هر ۴ تا سطر یک سطر فاصله بگذارید که سطر اخر فقط با دیدن و بدون شمردن قابل تشخیص باشد. در نهایت صفحه شما باید به چیزی شبیه به این تبدیل شده باشد. (ادامه دارد...) ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////
    ////////////////////////////

    اشاره به چند نکته مهم.( قسمت 3 )
    ۱) از ابتدا تا انتهای کشیدن ممیز ها تماس دستتان با کاغذ نباید قطع شود. ۲) هوا باید صاف و بدون ابر (دارای حداقل بار الکتریکی) باشد. هرچند تجربه شخصی خودم بی تاثیر بودن وضع هوا را بیشتر تایید می کند. زمان گرفتن فال می تواند شب یا روز باشد. ۳) در این قبیل موارد جواب درست نخواهید گرفت: الف) پرسیدن سوال هایی که جوابشان برایتان بی اهمیت است. ب) سوال هایی که جوابشان را می دانید و می خواهید به عنوان ازمایش انها را مطرح کنید !! ج) هر گونه سو استفاده, اعم از مالی و ....
    شمارش ممیز ها( قسمت 4)
    حالا از سطر اول شروع کرده و تعداد ممیز ها در هر سطر را با دقت بشمارید و مشخص کنید که تعداد ممیز های هر سطر عددی زوج است یا فرد. برای فرد ها یکی و برای زوج ها دو تا دایره کوچک یا ستاره یا هر علامتی که دوست دارید بگذارید. مثال۱) /////////////// در اینجا ۱۵ تا ممیز داریم که فرد محسوب شده و باید جلوی ان یک علامت گذاشت(*) . مثال۲) //////////// در این سطر ۱۲ تا ممیز داریم که زوج بوده و در نتیجه دو تا علامت جلوی ان می گذاریم(**) بعد از اینکه تا اخرین سطر زوج و فرد بودن انها را مشخص کردید باید نتیجه ای شبیه به این داشته باشید. ( * ///////////////
    ** ////////////
    ** //////////////
    * ///////////
    ** //////////////
    * /////////////
    ....تا سطر ۱۶

    شکل گیری فرزند ها( قسمت 6 )
    حالا به مثال قسمت 2 برگشته و ابتدا مادر ها را مشخص می کنیم:
    ** زوج ۲۰ تعداد ممیز ها در سطر ۱
    ** زوج ۱۶ " " ۲
    ** زوج ۲۴ " " ۳
    ** زوج ۲۰ " " ۴
    * فرد ۱۵ " " ۵
    ** زوج ۱۲ " ۶
    ** زوج ۱۶ " ۷
    * فرد ۱۳ " ۸
    * فرد ۲۱ " ۹
    ** زوج ۱۸ " ۱۰
    * فرد ۲۵ " ۱۱
    * فرد ۲۱ " ۱۲
    * فرد ۱۵ " ۱۳
    * فرد ۲۳ " ۱۴
    ** زوج ۱۸ " ۱۵
    ** زوج ۲۶ " ۱۶
    تشکیل علایم رمل (قسمت 5)

    سطر های ۱ تا ۴ تشکیل دهنده اولین مادر هستند. بنابر این در مثالی که در قسمت چهارم داشتیم , اولین مادر به این شکل خواهد بود :
    *
    * *
    * *
    *
    به همین ترتیب سطور ۵ تا ۸ سازنده دومین مادر , ۹ تا ۱۲ سومین مادر و ۱۳ تا ۱۶ چهارمین مادر هستند. به این ترتیب تمام ممیز هایی که در ۱۶ سطر هنگام طرح سوال کشیدیم در نهایت به ۴ تا مادر تبدیل می شوند .
    ( قسمت 7 )
    مادر ها را به ترتیب از راست به چپ کنار همدیگر قرار می دهیم و با بهم پیوستن اولین سطر انها (سطر قرمز رنگ) از راست به چپ اولین فرزند را ساخته و ان را از بالا به پایین یادداشت میکنیم. سطر دوم مادر ها (سطر سبز رنگ) به ترتیب ذکر شده سازنده دومین فرزند و سطر های سوم و چهارم فرزند سوم و چهارم را تشکیل می دهند. حالا فرزندها را نیز به ترتیب از راست به چپ یادداشت می کنیم : مادر ۱ مادر ۲ مادر ۳ مادر ۴
    * * * * *
    * * * * * * *
    * * * * * * *
    * * * * * *
    فرزند ۱ فرزند ۲ فرزند ۳ فرزند ۴
    * * * * * * * *
    * * * * * *
    * * * * *
    * * * * * *



    نوه ها - شواهد راست و چپ - قاضی ( قسمت 8 )
    با جمع کردن مادرهای یک و دو ( به طریقی که ذکر خواهد شد ) اولین نوه ساخته می شود. مادرهای سه و چهار, دومین نوه را می سازند. فرزندان یک و دو, سومین نوه و فرزندان سه و چهار, چهارمین نوه را تشکیل می دهند. مجموع نوه های یک و دو, شاهد سمت راست و مجموع نوه های سه و چهار, شاهد سمت چپ را می سازند. در نهایت شواهد راست و چپ نیز با یکدیگر جمع شده و قاضی یا به عبارتی نتیجه نهایی را می سازند. طریق جمع کردن : فرد* + فرد* = زوج** زوج** + زوج** = زوج** فرد* + زوج** = فرد* زوج** + فرد* = فرد* حالا برای روشن تر شدن مطلب به مثال قسمت قبل بر گشته و نوه ها , شواهد و قاضی را مشخص می کنیم : مادر ۱ مادر ۲ نوه اول
    زوج* * فرد* فرد*
    زوج* * زوج* * زوج* *
    زوج* * زوج* * زوج* *
    زوج* * فرد* فرد*
    مادر ۳ مادر ۴ نوه دوم
    فرد* فرد* زوج* *
    زوج* * فرد* فرد*
    فرد* زوج* * فرد*
    فرد* زوج* * فرد*

    ( ادامه قسمت 8 )
    فرزند ۱ فرزند ۲ نوه سوم
    زوج* * زوج* * زوج* *
    فرد* زوج* * فرد*
    فرد* زوج* * فرد*
    فرد* فرد* زوج* *
    فرزند ۳ فرزند ۴ نوه چهارم
    زوج* * زوج* * زوج* *
    زوج* * فرد* فرد*
    فرد* فرد* زوج* *
    زوج* * زوج* * زوج* *


    ( ادامه قسمت 8 )
    نوه ۱ نوه ۲ شاهد راست
    فرد* زوج* * فرد*
    زوج* * فرد* فرد*
    زوج* * فرد* فرد*
    فرد* فرد* زوج * *
    نوه ۳ نوه ۴ شاهد چپ
    زوج* * زوج* * زوج* *
    فرد* فرد* زوج* *
    فرد* زوج* * فرد*
    زوج* * زوج* * زوج* *

    ( ادامه قسمت 8 )
    قاضی شاهد چپ شاهد راست
    فرد* زوج* * فرد*
    فرد* زوج* * فرد*
    زوج* * فرد* فرد*
    زوج* * زوج* * زوج* *
    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : lila999lord

  2. #2

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,645
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,685
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66104182

    پیش فرض

    مقدمه :
    علم رمل را مي توان از معروف ترين و در عين حال ناشناخته ترين شاخه هاي علوم غريبه ناميد. نام اين علم از گذشته براي عوام شناخته شده بوده است. اصطلاح «رمال» در واقع به كسي اطلاق مي شده كه رمل مي دانسته ولي در عرف عوام مجازاً براي هر كسي كه دستي در علوم غريبه يا طالع بيني داشته ، به كار مي رفته است كه اين كاربرد هنوز هم باقي است.
    اصطلاح رمل و «اسطرلاب» را كمتر كسي است كه به گوش نشنيده باشد ، امّا كساني كه در حقيقت اين علم و تاريخچه آن را بدانند و با كاربردهاي اعجاب انگيز آن آشنا باشند ، كمتر يافت مي شوند.

    رمل چيست ؟
    رمل در لغت به معناي ريگ يا شن است. علت اطلاق اين نام به اين علم به دليل تاريخچه اي است كه براي اين علم شريف ذكر مي شود.
    در برخي كتب علم رمل را معجزه حضرت آدم (ع) مي دانند و سبب فرود آمدن اين علم را چنين ذكر نموده اند كه چون فرزندان حضرت آدم (ع) زياد شدند و در روي زمين متفرق گشتند ، آدم خواست تا از احوال ايشان مطلع گردد و از خداوند درخواست ياري نمود. در اجابت درخواست او ، حضرت جبرائيل فرود آمد و نقطه رمل را كه اصل و اساس اين علم است ، فرود آورد.
    چون اولين بار اين نقاط را از طريق فرو بردن انگشت و نشان دادن اثر آن كه نقطه بود بر روي شنهاي بيابان آموزش داد ، اين علم به نام رمل شناخته مي شود. نظر ديگر اين است كه چون علم رمل علم نقاط است و دانه هاي شن نيز مانند نقطه اند ، اين علم را رمل مي نامند. همچنين براي به دست آوردن جواب از رمل روشي وجود دارد كه در آن از دانه هاي شن استفاده مي كنند. همچنين نقل مي شود كه اين علم از آدم به ادريس نبي رسيد و از او به حضرت دانيال منتقل گرديد و از دانيال به ارميا و از او به اشعيا و سپس به لقمان حكيم و بعد به حضرت داوود منتقل گرديد.
    روايات متعدد مذهبي هم در مورد اين علم موجود مي باشد كه از حوصله اين مقال خارج است امّا براي درك اهميت اين علم اين نكته را ذكر مي كنيم كه گروهي اين اعتقاد را دارند كه رمل معجزه حضرت دانيال بوده است و به وسيله آن قوم گمراه خود را هدايت مي كرده است.

    كاربردهاي رمل
    رمل از طريق به دست آوردن اشكالي خاص كه تركيبي از خط و نقطه هستند و يك سلسله عمليات رياضي كه بر روي آنها انجام مي گيرد ، تركيبي از شانزده شكل را به دست مي دهد كه آن را زايچه رمل مي گويند. با تفسير اين زايچه مي توان اطلاعات بسيار دقيق و صحيح با ذكر جزئيات را از مورد نيت شده به دست آورد. گوشه اي از اطلاعاتي كه از طريق رمل مي توان به آنها دست يافت به اين شرح است :
    مذكر يا مؤنث بودن
    اعضاي بدن : يعني اشكال رمل مي توانند عضوي از اعضاي بدن را مورد اشاره و بحث قرار دهند.
    رنگ ها : هر شكل ، رنگ يا رنگ هاي اشياي مورد بحث را معلوم مي كند.
    اشياء : اگر در مورد هر نوع اسباب و وسايل باشد ، مشخصات آن را مي توان يافت.
    وزن : وزن و اندازه و هيكل مورد بحث را مي توان محاسبه نمود.
    خوراك ها و طعم ها : در مورد خوراكي ها و طعام و مزه آنها مي توان تفسير كرد.
    مشاغل : فعاليت افراد را در شكل و خانه مربوط به آن مي توان برربسي نمود.
    مكان ها : هر شكل مي تواند به مكان خاصي اشاره كند كه بستگي به مورد سؤال دارد.
    زمان : زمان وقوع حوادث را در دور يا نزديك مي توان معلوم كرد.
    همچنين از طريق علم رمل مي توان به اطلاعات مربوط به حروف الفبا ، طالع و نجوم ، مدت زمان ، خصلت ها و خصوصيات ، امراض و بيماري ها ، ثبات يا عدم ثبات ، آغاز و پايان هر مطلب ، نقاط قوت و ضعف ، طالب و مطلوب و بسياري از اطلاعات ديگر دست يافت.
    اين علم را هر كسي كه داراي نيت پاك و عمل پسنديده اي باشد مي تواند بياموزد و از آن بهره ببرد. همچنين مي توان از كساني كه بهره اي از اين علم دارند استفاده كرد و از اطلاعات جالب و شگفت انگيز آن در زندگي منفعت كسب نمود.

    پاسخ به يك اشتباه
    همان گونه كه گفته شد اسم رمل و اسطرلاب با يكديگر برده مي شود. شايد علت آن باشد كه براي رمل ريختن و تفسير رمل از ساعات سعد بايد استفاده شود. براي اين امر يكي از وسايلي كه مورد استفاده قرار مي گرفته ، اسطرلاب بوده است. اسطرلاب وسيله اي نجومي است كه تنها براي به دست آوردن ساعات مناسب رمل در اين علم استفاده مي شود و كاربرد ديگري در رمل ندارد. بنابر اين به كار بردن لفظ رمل و اسطرلاب در باره آن صحيح نمي باشد

  3. #3

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,645
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,685
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66104182

    پیش فرض

    علم رمل همان علم نقاط است که به چندین طریق اعمال میشود.بعضی ها رمل را با اسطر لاب می آورند که این کاملا غلط است چون اسطر لاب یک وسیلهء اندازه گیری برای ارتفاع و طول و عمق است وبیشتر برای ستارگان بکار می رود.اما رمل علم نقطه است البته لازم به ذکر است که برای تمام علوم ماوراءالطبیعه دانستن نجوم اگر ضروری نباشد مهم و لازم است.

    مشهور است که علم رمل معجزهء 8 پیغمبر بودهمثل حضرت شیث علیه السلام و...که این کذب محض است همانطوری که طلسمات سلیمانی و ... کذب محض است . چون معجزهءپیامبر آموختنی نیست که در توحید و عرفان بعدا مفصلا آن را شرح میدهیم.اصل رمل عبارت است از صفحه چوبی لبه داری که در داخل آن خاک رمل یا ماسه میریزند سپس آن را مر طوب کرده و با قلم برنجی که توسط فقط انگشت شصت و سبابه گرفته شده 16 سطر بی هدف نقطه بر روی رمل میکشند.بعد از این هر دو نقطه را جدا می کنند اگر در پایان هر سطر 2 تا نقطه ماند آن را یک خط واگر یک نقطه ماند آن را یک نقطه به حساب می آورند.

    هر شکل رمل از 4 سطر بوجود می آید پس از 16 سطر .4 شکل بو جود می آید.ما برای نمونه یک شکل رمل را که از 4 سطر بو جود می آ ید را رسم میکنیم تا شما یاد بگیرید.

    پس چون سطر اول فرد است شکل(.)میشود . . . . . . . . . . . . . سطر اول 13 نقطه

    چون14زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . . . . . سطر دوم 14 نقطه

    چون 10 زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . سطر سوم10 نقطه

    چون 12 زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . . .سطر چهارم 12نقطه

    پس 3 نقطه با یک خط ماحصل 4 سطر از 16 سطر شد که چنین میشود

    .

    -------

    -------

    -------

    که اسم این شکل لحیان است

  4. #4

    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    نوشته ها
    68
    تشکر
    0
    تشکر شده : 64
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44552485

    پیش فرض

    سلام من یک سوال از این علم داشتم ولی بلد نیستم به جواب برسم یعنی هرکاری کردم نشد میشه راهنمایی کنید

موضوعات مشابه

  1. اموزش چند تا برنامه به صورت مالتی مدیا
    توسط secret در انجمن آرشیو بخش نرم افزار
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 1st May 2010, 21:06
  2. اموزش زبان اسمبلی به زبان فارسی
    توسط secret در انجمن کتاب های الکترونیک فارسی کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th January 2009, 14:43
  3. اموزش راه اندازي نيوك روي سايت
    توسط secret در انجمن PHP-Nuke پی اچ پی ناک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 3rd January 2009, 17:14

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما
دوستان ما
ما در شبکه های اجتماعی

پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.

 ارسال پیام کوتاه