^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

بررسي و مقایسه ايمني ماکسيما - سوناتا - کمري - آزرا

این موضوع با عنوان بررسي و مقایسه ايمني ماکسيما - سوناتا - کمري - آزرا , بخشی از بخش خودرو است. موضوع; از موسسه ايمني بزرگراه ها - آمريکا IIHS نحوه آزمايش برخورد با سرعت آزمايش 64 کيلومتر در ساعت به جسم ...


  1. #1

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    Icon16 بررسي و مقایسه ايمني ماکسيما - سوناتا - کمري - آزرا

    از موسسه ايمني بزرگراه ها - آمريکا IIHS


    نحوه آزمايش برخورد با سرعت آزمايش 64 کيلومتر در ساعت به جسم غير قابل تغيير.

    نتايج فقط براي برخورد از جلو مي باشند.

    نحوه ارزيابي نتايج اين موسسه بر اساس ستاره نيست و نتايج را طبق تحليل از قسمتهاي مختلف به صورت جداگانه بررسي مي کند.

    متاسفانه عکس هاي تست کمري و آزرا براي برخورد از جلو انتشار پيدا نکرده اما تحليل آن قرار داده شده.




    تست تصادف ماکسيما ( مدلي که در ايران موجوده)


    سطح کلي نتيجه : متوسط زرد .

    ساختار خودرو بعد از تست : متوسط زرد.

    سر - گردن و سينه : خوب سبز.

    پا و زانوي چپ و راست : ضعيف قرمز.

    .



    تحليل آزمايش :

    موقعيت آدمک در مقابل فرمان و داشبورد بعد از آزمايش نشان دهنده فضاي مناسب راننده براي نجات است ( عکس شماره 1 )

    ايربگ هاي جانبي بعد از تصادف باز شدند . به علت وارد نشدن برخورد جانبي به فضاي راننده برخوردي ميان سر و ايربگ جانبي صورت نگرفت. ( عکس شماره 2 )

    موقعيت قرار گرفتن دو پا باعث جراحت به آنها مي شود ( عکس شماره 3 )


    عکس شماره 1 )




    عکس شماره 2 )



    عکس شماره 3 )


    تست تصادف سوناتا

    سطح کلي نتيجه : خوب سبز.

    ساختار خودرو بعد از تست : خوب سبز.

    سر - گردن و سينه : متوسط زرد.

    پا و زانوي چپ و راست : خوب سبز.


    تحليل آزمايش :


    موقعيت آدمک در مقابل فرمان و داشبورد بعد از آزمايش نشان دهنده فضاي بسيار خوب راننده براي نجات است ( عکس شماره 1 )

    پاشش رنگ در عکس دومي بر روي سر آدمک نشان دهنده محل برخورد سر آدمک در زمان برگشت به پشت سري است. شتاب برگشت بر اثر اين برخورد پايين است اما فشار بر روي گردن زياد است که احتمال صدمه رو افزايش مي دهد ( عکس شماره 2 )

    ضربه پا ها و زانو ها بسيار کم است ( عکس شماره 3 )

    عکس شماره 1 )

    عکس شماره 2 )



    عکس شماره 3 )




    تست تصادف کمري

    سطح کلي نتيجه خوب سبز .

    ساختار خودرو بعد از تست : خوب سبز .

    سر - گردن و سينه : خوب سبز

    پا و زانوي چپ و راست : خوب سبز


    تحليل آزمايش :



    حرکت آدمک به خوبي کنترل شده. بعد از فرورفتن آدمک در ايربگ بدون اينکه سر آدمک به چيزي نزديک شود که احتماله صدمه را بدهد به صندلي باز خواهد گشت.

    اندازه ضربه به آدمک نشان دهنده احتمال خطر کمتر براي راننده است.



    تست تصادف آزرا






    سطح کلي نتيجه خوب سبز .

    ساختار خودرو بعد از تست : خوب سبز .

    سر - گردن و سينه : خوب سبز

    پا و زانوي چپ و راست : ضعيف نارنجي



    تحليل آزمايش :

    حرکت آدمک به خوبي کنترل مي شود و آدمک به پشت سري برخورد مي کند.

    اندازه جراحت به سر –گردن و سينه پايين است . احتمال آسيب زانو وجود دارد .شتاب سر در برگشت به پشت سري پايين است.
    2 کاربر از این پست تشکر کرده اند : Mr.MohaMmaD,picasso

  2. #2

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752

    پیش فرض

    تست از بغل :

    در مورد ايمني ماكسيما در تست تصادف از بغل بايد بگم كه از همين موسسه به عنوان دومين خودروي نا امن در تصادف از بغل شناخته شده البته مربوط به ماكسيماي 2004 - 2008 هستش و مطمئنا ماكسيماي ايران كه مربوط به 2000-2003 هستش بدتر از اين است. ضمن اينكه ماكسيماي 2004-2008 تست شده داراي ايربگ هاي جانبي و سقفي هستند كه باز هم نا امن شناخته شده.


    در مورد اهميت ايربگ جانبي بايد بگم كه مزدا 3 از همين موسسه به عنوان 10 خودروي نا امن آمريكا شناخته شد وقتي دقيق شدم متوجه شدم كه مزدا 3 آزمايش شده در اين موسسه فاقد ايربگ هاي جانبي و سقفي بوده كه موجب شده ضربه به آدمك بيش از حد باشه و به عنوان 10 خودري نا امن آمريكا شناخته بشه اما در تست EURO NCAP كه ايربگهاي جانبي داشته 4 ستاره در يافت كرده. اين توضيح براي كساني كه ميگن ايربگ جانبي و سقفي اضافيه و اون رو هزينه اضافي ميدونن لازم بود!!!


    اين تست تصادف بغل ماكسيما 2004 از همين موسسه كه نتيجه ضعيف رو داشته :



    اين سوناتا كه نتيجه متوسط رو داشته :




    اين آزرا نتيجه متوسط :




    اين كمري با ايربگ هاي جانبي و سقفي با نتيجه خوب :




    حتي از تغيير حالته خودرو بعد از تست ميشه فهميد كدوم خودرو ايمن تره ...




    نتيجه ايمني اين 4 خودرو بعد از اين تست ها رو ميشه اينگونه رده بندي كرد :

    ايمني در تصادف از جلو :

    1- كمري 2- سوناتا 3- آزرا 4- ماكسيما

    در تصادف از بغل :

    1-سوناتا 2- آزرا 3- كمري( مدل ايران ) 4- ماكسيما
    __________________
    3 کاربر از این پست تشکر کرده اند : ★ سحربلا ★,emiliano,Mr.MohaMmaD

  3. #3

    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده : 0
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    0

    پیش فرض

    سپاس سپاس سپاس بسه دیگه دوتاش اضافیه . حلا دیگه برو

موضوعات مشابه

  1. مقایسه ی ماکسیما و سوناتا
    توسط ravid 67 در انجمن مقایسه خوردورها
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 17th January 2009, 19:36
  2. تويوتا کمری ( جی ال ) در برابر هيوندای سوناتا
    توسط ravid 67 در انجمن مقایسه خوردورها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th January 2009, 11:01
  3. ايمني و سلامت
    توسط Admin در انجمن کمک های اولیه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th August 2008, 09:49

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما
دوستان ما
ما در شبکه های اجتماعی

پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.

 ارسال پیام کوتاه