^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 38

جديدترين اخبار و اطلاعيه هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي

این موضوع با عنوان جديدترين اخبار و اطلاعيه هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي , بخشی از معرفی دانشگاه های ایران است. موضوع; رييس دانشگاه علمي كاربردي: امسال146هزار داوطلب در دوره‌هاي ترمي دانشگاه پذيرش مي‌شوند مرکز آموزش عالي تربيت مدرس علمي کاربردي تاسيس ...


  1. #11

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    رييس دانشگاه علمي كاربردي:
    امسال146هزار داوطلب در دوره‌هاي ترمي دانشگاه پذيرش مي‌شوند
    مرکز آموزش عالي تربيت مدرس علمي کاربردي تاسيس مي‌شود
    سرويس: آموزشي
    1388/09/28
    12-19-2009

    8809-07187: كد خبر


    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: آموزشي

    رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان اينكه رسالت اصلي دانشگاه جامع علمي كاربردي تربيت تكنسين و تكنولوژيست كارآمد در كشور است، گفت: در دوره‌هاي کارداني ترمي دانشگاه جامع علمي کاربردي در سال جاري 100 هزار نفر و در دوره‌هاي کارشناسي پيوسته و ناپيوسته نيز 46 هزار نفر پذيرش دانشجو خواهيم داشت.
    به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر حسين بلندي در ديدار با روساي مراکز آموزش عالي علمي کاربردي جهاد کشاورزي در شهر يزد با بيان اين مطلب، افزود: ما امروز در کشور با سه موضوع ويژه ايجاد اشتغال در کشور، نياز به توانمند سازي دانش آموختگان دانشگاهها جهت ورود به بازار کار و روان سازي تحقق اصل 44 قانون اساسي روبرو هستيم.
    وي در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمي کاربردي در طول 4 سال گذشته، تقويت ارتباط دستگاههاي اجرايي دولتي و غير دولتي را در دستور کار خود قرار داده است.
    وي تصريح کرد: دانشگاه جامع علمي كاربردي در دولت نهم به عنوان رکن سوم آموزش عالي در کشور تعريف شده است.
    رييس دانشگاه جامع علمي کاربردي افزود: محورهاي توسعه در اين دانشگاه شامل محتواي آموزشي، مراکز آموزش علمي کاربردي، مدرسان علمي کاربردي، دانشجو و اشتغال، زيرساخت‌هاي ستادي و نظارت و ارزيابي مي‌باشد.
    دکتر بلندي در ادامه اظهار داشت: نکته حائز اهميت اين است که ما کاملا با نياز روز بازارکار پيش مي‌رويم، کليه دوره‌هاي علمي کاربردي مجوز يکبار پذيرش دارد و براي پذيرش مجدد بايد نياز سنجي زماني و مکاني انجام شود.
    وي تصريح کرد: از سال 1371 تا سال 1384 ، 505 برنامه درسي علمي کاربردي در شوراي برنامه ريزي آموزشي و درسي دانشگاه مصوب شده بود در حالي که از مهر ماه سال 1384 تاکنون تعداد 239 برنامه درسي علمي کاربردي مصوب شده است.
    دکتر بلندي افزود: بر اساس انجام يک کار کارشناسي، نياز کشور به نيروهاي متخصص ابتدا در بخش صنعت و سپس در بخشهاي مديريت و کشاورزي مي‌باشد به همين جهت با توجه به پتانسيل بالاي اين حوزه، دانشگاه جامع علمي کاربردي نگاه ويژه اي به اين موضوع دارد.
    رييس دانشگاه جامع علمي کاربردي در ادامه اظهار داشت: در بخش کشاورزي، دانشگاه جامع علمي کاربردي هم اکنون داراي 25 هزار دانشجو، 144 رشته، 928 رشته محل و 27 هزار نفر دانش‌آموخته مي‌باشد.
    وي تصريح كرد: رشته‌هاي بخش کشاورزي در دانشگاه جامع علمي کاربردي کاملا تخصصي و بومي براي هر منطقه طراحي و اجرا مي‌شود در اين خصوص 82 در صد دانشجويان اين دانشگاه بومي هستند.
    دکتر بلندي افزود: تا مهر سال 1384، 340 هزار نفر ظرفيت در دانشگاه جامع علمي کاربردي ايجاد شده بود در حالي که در 4 سال گذشته، اين ظرفيت به بيش ازيك ميليون و 100 هزار نفر افزايش يافته است، اين در حالي است که با عنايت به توجه به امر کيفيت آموزشي، هم اكنون داراي 380 هزار نفر دانشجو هستيم.
    وي افزود : در حال راه اندازي هزار تعاوني دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمي کاربردي هستيم كه به هر تعاوني با هماهنگي وزارت تعاون براي هر طرح اشتغال زا 5/1 ميليون تومان پرداخت خواهد شد.
    دکتر بلندي تصريح کرد: براي كمك به دانشجويان علمي كاربردي تاکنون17 ميليارد تومان وام شهريه پرداخت شده است.
    وي افزود: دانش آموختگان دوره هاي پودماني که يک طرح اشتغال زا تصويب نمايند از آزمون جامع معاف مي‌شوند.
    رييس دانشگاه جامع علمي کاربردي در خاتمه اظهار داشت: بزودي مرکز آموزش عالي تربيت مدرس علمي کاربردي تاسيس مي‌شود.
    انتهاي پيام
    كد خبر: 8809-07187

  2. #12

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    مديركل دفتر نظارت دانشگاه علمي كاربردي:
    كليه مراكز علمي كاربردي تا پايان سال شناسنامه‌دار مي‌شوند
    تمامي مراكز علمي كاربردي استانداردهاي لازم را دارند

    مديركل دفتر نظارت و ارزيابي و دبير شوراي نظارت دانشگاه جامع علمي و كاربردي كشور، گفت: بحث اساسي در حوزه نظارت يك تعامل بين طرفين است و سياست كلي شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي كاربردي در سطح كشور محول كردن وظايف آموزشي به استانها است.


    مهندس كريمي نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان وبلوچستان، افزود: در حال حاضر 625 مركز آموزشي علمي كاربردي در سطح كشور فعاليت مي‌كنند كه هر ساله پذيرش دانشجو داشته و اين پذيرش دانشجو به صورت پودماني و ترمي است.


    وي افزود: از سال آينده جذب دانشجو در رشته‌هاي تخصصي به مراكز اين دانشگاه در استانها محول مي‌شود كه هدف دانشگاه كارآفريني و اشتغال زايي، اقتصادي، خدماتي، فرهنگي، هنري، كشاورزي است كه خوشبختانه در اين زمينه جهش خوبي داشته‌ايم.


    وي افزود: پيش بيني شده است كه شوراي آموزشي در سطح كشور با يك اختيارات مشخص و با تعامل بين استانها و مراكز به يك تعامل خوب برسد و همچنين وظايف به خود استانها واگذار شود كه اين مساله بسياري از مشكلات را برطرف مي‌كند و اميدوايم اين كار ادامه پيدا كند.


    كريمي نژاد در ادامه گفت: صدور گواهينامه‌هاي تحصيلي مراكز هم به خود استانها واگذار شده است كه فارغ التحصيلان بعد از 2ماه بتوانند گواهينامه تحصيلي خود را دريافت كنند.


    مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي و كاربردي افزود: طبق ابلاغيه وزارت علوم، روساي مراكز آموزشي بايد ليسانس و فوق ليسانس و حداقل 2 سال سابقه كار آموزشي داشته باشند كه كل مراكز آموزشي را مورد بررسي قرار داديم و در حال حاضر همه اين مراكز استانداردهاي لازم را دارند.


    كريمي نژاد در پايان با بيان اينكه هر ماه برگزاري4 كارگروه آموزشي را در سطح استانها مد نظر داريم تا اين تبادل نظر صورت بگيرد، گفت: تا پايان سال براي تمام مراكز آموزشي زير نظر دانشگاه يك شناسنامه معتبر به امضاء رئيس واحد براي اطلاعات بهتر و ارزيابي صحيح ارسال مي‌شود.

  3. #13

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    با تشريح نحوه انتصاب روساي مراكز علمي كاربردي؛
    مديردفترنظارت دانشگاه علمي كاربردي:
    دوره‌هاي كوتاه مدت تخصصي و پودمانهاي تكميلي از سال آينده اجرا مي‌شود

    گردهمايي يك روزه رؤسا و معاونين 27 مركز آموزش علمي كاربردي استانهاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان با حضور جمعي از مديران كل دانشگاه جامع علمي كاربردي، معاون پشتيباني توسعه منابع انساني استانداري سيستان و بلوچستان و رييس واحد استاني اين دانشگاه در زاهدان برگزار شد.


    به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين گردهمايي، كريمي نژاد مديركل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي كاربردي، سياست‌ها و ديدگاههاي شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه را تشريح كرد.


    وي اظهار داشت: نظارت دانشگاه بر625 مركز آموزش علمي كاربردي فعال در سطح كشور با حدود 400 هزار دانشجو بوده و كليه فعاليتهاي آموزشي، علمي، اجرايي، فرهنگي، دانشجويي، مالي و عمومي مراكز را در برمي‌گيرد.


    وي در ادامه گفت: در ارزيابي از سيستم‌هاي نرم افزاري جامع و گسترده بهره‌برداري مي‌شود به گونه‌اي كه در هر استان كميته نظارت و ارزيابي استان بر فعاليت مراكز آموزش علمي كاربردي همان استان نظارت داشته و با تعامل و همكاري متقابل در جهت ارتقاي آموزش‌هاي علمي كاربردي نسبت به رفع مشكلات و نواقص و رسيدن به استانداردهاي موردنظر دانشگاه اقدام مي‌كند.


    مديركل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي كاربردي افزود: در اين پروسه تعداد 221 نفر از اعضاي هيات علمي و مدرسان دانشگاه در قالب شوراي نظارت و ارزيابي، كميته امور علمي اجرايي، كميته امور فرهنگي و دانشجويي، كميته امور مالي و حقوقي، كميته امور عمومي و 30 كميته نظارت و ارزيابي استاني در چارچوب آئين‌نامه‌ها و شيوه‌نامه‌هاي اجرايي، با اين دانشگاه همكاري دارند.



    كريمي نژاد در مورد اجراي دستورالعمل نحوه انتصاب روساي مراكز آموزشي كه توسط وزيرعلوم ابلاغ شده است، اظهار داشت: طبق اين دستورالعمل بايد روساي مراكز آموزش علمي كاربردي داراي حداقل مدرك فوق ليسانس، 2 سال سابقه مديريت آموزشي و عضو هيات علمي يا كد مدرسي باشند كه در يك پروسه 15 ماهه كليه روساي مراكز با اين دستورالعمل تطبيق داده شدند و پس از تاييد علمي و عمومي نسبت به صدور احكام آن ها اقدام خواهد شد.


    وي تصريح كرد: در حال حاضر كليه روساي مراكز علمي كاربردي در سطح كشور اعم از دولتي، عمومي و خصوصي واجد شرايط اين دستورالعمل مي باشند.


    مديركل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه در خصوص تفويض اختيار امور اجرائي به مراكز و واحدهاي استاني گفت: از اسفند ماه سال 1387 با ابلاغ آئين نامه آموزشي دوره هاي ترمي و پودماني ، برخي از امور اجرايي از جمله نقل و انتقال، ميهمان شدن و... با رعايت ضوابط و مقررات به مركز آموزشي مجري دوره‌ها واگذار شد و در كليه مراكز و واحدهاي استاني شوراي آموزشي با تركيب مناسب و با اختيارات تعيين شده شكل گرفته است.


    كريمي نژاد با توجه به رسالت دانشگاه در رفع نيازهاي تخصصي و اجرايي در زمينه‌هاي توليدي، صنعتي، كشاورزي، خدماتي و هنري و با تكيه بر كارآفريني اظهار داشت: هر سال در 2 مرحله به صورت پودماني و يك مرحله به صورت ترمي پذيرش دانشجو صورت مي پذيرد و از سال آينده نيز متناسب با نيازها و برنامه‌هاي تدوين شده نسبت به اجراي دوره‌هاي كوتاه مدت تخصصي و پودمانهاي تكميلي اقدام خواهد شد.


    وي در خاتمه گفت: به همه مراكز توصيه مي شود نسبت به رعايت استانداردهاي دانشگاه و ارتقاي سطح كيفيت دوره‌هاي علمي كاربردي اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.

  4. #14

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    دوره‌های كوتاه مدت تخصصی و پودمانهای تكمیلی از سال آینده اجرا می‌شود


    گردهمایی یك روزه رؤسا و معاونین ۲۷ مركز آموزش علمی كاربردی استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از مدیران كل دانشگاه جامع علمی كاربردی، معاون پشتیبانی توسعه منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان و رییس واحد استانی این دانشگاه در زاهدان برگزار شد.

    در این گردهمایی، كریمی نژاد مدیركل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی كاربردی، سیاست‌ها و دیدگاههای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه را تشریح كرد.

    وی اظهار داشت: نظارت دانشگاه بر۶۲۵ مركز آموزش علمی كاربردی فعال در سطح كشور با حدود ۴۰۰ هزار دانشجو بوده و كلیه فعالیتهای آموزشی، علمی، اجرایی، فرهنگی، دانشجویی، مالی و عمومی مراكز را در برمی‌گیرد.

    وی در ادامه گفت: در ارزیابی از سیستم‌های نرم افزاری جامع و گسترده بهره‌برداری می‌شود به گونه‌ای كه در هر استان كمیته نظارت و ارزیابی استان بر فعالیت مراكز آموزش علمی كاربردی همان استان نظارت داشته و با تعامل و همكاری متقابل در جهت ارتقای آموزش‌های علمی كاربردی نسبت به رفع مشكلات و نواقص و رسیدن به استانداردهای موردنظر دانشگاه اقدام می‌كند.

    مدیركل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی كاربردی افزود: در این پروسه تعداد ۲۲۱ نفر از اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه در قالب شورای نظارت و ارزیابی، كمیته امور علمی اجرایی، كمیته امور فرهنگی و دانشجویی، كمیته امور مالی و حقوقی، كمیته امور عمومی و ۳۰ كمیته نظارت و ارزیابی استانی در چارچوب آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی، با این دانشگاه همكاری دارند.

    كریمی نژاد در مورد اجرای دستورالعمل نحوه انتصاب روسای مراكز آموزشی كه توسط وزیرعلوم ابلاغ شده است، اظهار داشت: طبق این دستورالعمل باید روسای مراكز آموزش علمی كاربردی دارای حداقل مدرك فوق لیسانس، ۲ سال سابقه مدیریت آموزشی و عضو هیات علمی یا كد مدرسی باشند كه در یك پروسه ۱۵ ماهه كلیه روسای مراكز با این دستورالعمل تطبیق داده شدند و پس از تایید علمی و عمومی نسبت به صدور احكام آن ها اقدام خواهد شد.

    وی تصریح كرد: در حال حاضر كلیه روسای مراكز علمی كاربردی در سطح كشور اعم از دولتی، عمومی و خصوصی واجد شرایط این دستورالعمل می باشند.

    مدیركل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه در خصوص تفویض اختیار امور اجرائی به مراكز و واحدهای استانی گفت: از اسفند ماه سال ۱۳۸۷ با ابلاغ آئین نامه آموزشی دوره های ترمی و پودمانی ، برخی از امور اجرایی از جمله نقل و انتقال، میهمان شدن و... با رعایت ضوابط و مقررات به مركز آموزشی مجری دوره‌ها واگذار شد و در كلیه مراكز و واحدهای استانی شورای آموزشی با تركیب مناسب و با اختیارات تعیین شده شكل گرفته است.

    كریمی نژاد با توجه به رسالت دانشگاه در رفع نیازهای تخصصی و اجرایی در زمینه‌های تولیدی، صنعتی، كشاورزی، خدماتی و هنری و با تكیه بر كارآفرینی اظهار داشت: هر سال در ۲ مرحله به صورت پودمانی و یك مرحله به صورت ترمی پذیرش دانشجو صورت می پذیرد و از سال آینده نیز متناسب با نیازها و برنامه‌های تدوین شده نسبت به اجرای دوره‌های كوتاه مدت تخصصی و پودمانهای تكمیلی اقدام خواهد شد.

    وی در خاتمه گفت: به همه مراكز توصیه می شود نسبت به رعایت استانداردهای دانشگاه و ارتقای سطح كیفیت دوره‌های علمی كاربردی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

  5. #15

    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    811
    تشکر
    1,675
    تشکر شده : 1,817
    Irancell
    امتیاز 
    105072

    پیش فرض آغازثبت‌نام آزمون دانشگاه علمي كاربردي: 27 دي

    ثبت‌نام آزمون دوره‌هاي كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز يكشنبه 27 دي ماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود. دكتر حسين توكلي، معاون [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ] با اعلام اين خبر به ایسنا، گفت: ثبت‌نام در آزمون پذيرش هر يك از دوره‌هاي كارداني، ‌كارشناسي پيوسته و كارشناسي ناپيوسته اين دانشگاه براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده تا سوم بهمن ماه ادامه دارد.

    وي ادامه داد: ثبت‌نام در آزمون [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ] به صورت اينترنتي و از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ] انجام مي‌شود و داوطلبان بايد در مهلت زمان تعيين‌شده و در صورت دارا بودن شرايط نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

    معاون سازمان سنجش درباره زمان برگزاري آزمون دانشگاه جامع علمي كاربردي به ايسنا، گفت: آزمون پذيرش دوره‌هاي كارداني، كارشناسي پيوسته و كارشناسي ناپيوسته اين دانشگاه روز جمعه 14 اسفند ماه 88 به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : M A S I H A

  6. #16

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    تاسيس دانشگاه علمي کاربردي پدافند غير عامل در برنامه وزارت علوم


    دبير دومين همايش پدافند غيرعامل : دانشگاه علمي کاربردي پدافند غير عامل تاسيس مي شود

    دبير دومين همايش پدافند غيرعامل ، ايجاد انجمن علمي پدافند غيرعامل و راه اندازي دانشگاه جامع علمي کاربردي پدافند غير عامل را از برنامه هاي وزارت علوم در اين حوزه دانست

    به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، اصغر زارعي در دومين همايش پدافند غيرعامل از تاسيس انجمن پدافند غيرعامل خبر داد و افزود: رشته هاي مرتبط با پدافند غير عامل در گرايشهاي مختلف در مقطع تحصيلات تکميلي در چنددانشگاه راه اندازي شده است و در تلاشيم تا پدافند غير عامل به عنوان يکي از واحدهاي عمومي رشته هاي دانشگاهي لحاظ شود.

    وي گسترش دانش بومي پدافند غيرعامل را از اهداف مهم وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حوزه پدافند غيرعامل ذکر کرد و اظهار داشت: رسالت وزارت علوم در اين حوزه نسبت به ساير حوزه ها متفاوت است. بيش از 90 درصد ماموريت ساير دستگاهها در بخش پدافند غيرعامل شامل حفاظت از زيرساختها و 10 درصد شامل بخشهاي آموزشي مي شود ولي 90 درصد فعاليت وزارت علوم در اين حوزه شامل بخشهاي پژوهشي و آموزشي و 10 درصد در حفاظت زيرساختها و نگهداري مراکز حياتي مي شود.

    رئيس کميته پدافند غير عامل وزارت علوم حمايت از پايان نامه هاي مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري در حوزه پدافند غيرعامل را از ديگر اقدامات پژوهشي اين وزارتخانه دانست

    وي با اشاره به راه اندازي کميته پدافند غير عامل در وزارت علوم در 1385 افزود: حرکت در راستاي توليد دانش بومي ، ايجاد فضاي آموزشي و راه‌اندازي دوره‌هاي آشنايي با مسائل پدافند غيرعامل ازجمله وظايف اين کميته است.

    دبير دومين همايش ملي پدافند غيرعامل اظهار داشت: بعد از اعلام فراخوان همايش ، 200 مقاله به کميته هاي مختلف اين همايش ارسال شد که بعد از داوري 64 مقاله براي ارائه در همايش برگزيده شد که ازاين تعداد 30 مقاله به صورت شفاهي و 34 مقاله به صورت پوستر ارائه مي شود.

    به دومين همايش ملي پژوهشي پدافند غير عامل امروز شنبه با حضور رييس و دبير کل کميته پدافند غير عامل ، محققان واساتيد اين رشته در دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد و تا فردا يکشنبه ادامه دارد.

    کد:
    [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ]

  7. #17

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    برگزاري اولين دوره کارشناسي«خبرنگاري» در شرق کشور؛
    رييس مرکزآموزش علمي کاربردي خبرنگاران:
    ثبت‌نام دانشگاه جامع از27 دي ‌ماه آغاز مي‌شود

    مرکز آموزش علمي کاربردي خبرنگاران اولين دوره "خبرنگاري" را در مقطع کارشناسي پيوسته در شرق کشور در مشهد برگزار مي‌کند.


    به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، محبوبه وحدتي پور رييس مرکز آموزش علمي کاربردي خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين مرکز توانست با همکاري دانشگاه جامع علمي کاربردي موافقت اجراي اولين دوره کارشناسي پيوسته خبرنگاري را در بهمن ماه سال جاري از وزارت علوم کسب کند.


    وي افزود: ايجاد دوره کارشناسي خبرنگاري يکي از آرزوهاي علاقه مندان حوزه رسانه استان بود که جامعه عمل پوشانيده شد.


    وي با بيان اينکه همچنين رشته کارداني خبرنگاري به صورت ترمي نيز براي اولين بار در استان توسط اين مرکز برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: دفترچه‌هاي کارشناسي و کارداني دانشگاه جامع از تاريخ 27 دي ماه امسال در دفاتر پستي توزيع خواهد شد و داوطلبان تا دوم بهمن ماه مهلت ثبت نام اينترنتي دارند.


    وحدتي پور تصريح کرد: در مقطع کارداني سوالات آزمون از دروس عمومي سه سال دبيرستان بوده و همچنين موارد آزمون کارشناسي صرفا آزمون عمومي و پايه خواهد بود.


    وي در ادامه افزود: براي شرکت در مقطع کارداني دانشگاه جامع نيازي به داشتن مقطع پيش دانشگاهي نيست و دانشجويان پسر در دو مقطع کارداني و کارشناسي نيز مي توانند از معافيت تحصيلي برخوردار شوند.


    وحدتي پور گفت: مرکز آموزش علمي کاربردي خبرنگاران براي اولين بار نيز در رشته "چاپ و نشر" به صورت ترمي و براي دومين بار در رشته "عکاسي خبري" دانشجو مي پذيرد .


    وي با اشاره به اينکه 250 دانشجو هم اکنون در اين مرکز در حال تحصيل هستند، اظهار داشت: اين مرکز در اسفند ماه سال جاري نيز به صورت پودماني(بدون کنکور) در رشته "گرافيک" ،"خبرنگاري" و "چاپ ونشر " دانشجو مي‌پذيرد.
    شايان ذکر است مرکز آموزش علمي کاربردي خبرنگاران از سال 87 در قالب مصوبات سفر استاني هيات دولت آغاز به کار کرده است.

  8. #18

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    رييس دانشگاه علمي کاربردي:
    84 درصد نظام آموزشي 43 کشور دنيا علمي و کاربردي است
    نيمي از مراكز علمي كاربردي كشور خصوصي است

    رييس دانشگاه علمي کاربردي کشور، گفت: اميدواريم دانشگاه علمي کاربردي به سمتي حرکت کند که در راستاي تحقق اصل 44 قانون اساسي گام بردارد و دانشجوي کار آفرين مستقل پر تلاش به جامعه عرضه کند تا بتواند با کسب تجارب مفيد در دانشگاه جامع علمي کاربردي به کار آفريني براي ساير دانشجويان نيز تلاش کند.


    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اصفهان، حسين بلندي در آيين بهره برداري از ساختمان دانشگاه علمي کاربردي واحد استان اصفهان با بيان اينکه تمام تلاش‌ها بايد به سمت خودکفايي کشور معطوف شود، اظهار داشت: 20 هزار دانشجو در 34 مرکز علمي کاربردي در استان اصفهان مشغول به تحصيل هستند و روند فعاليت دانشگاه جامع علمي کاربردي در چند سال گذشته حاکي از روند رو به پيشرفت و قابل توجه آن است.


    وي با يادآوري وضعيت کشور قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و وقوع جنگ تحميلي تصريح کرد: قبل از پيروزي انقلاب کشور ما کشور کاملا وابسته و فلجي بود و با وقوع جنگ تحميلي و 8 سال دفاع مقدس آموختيم که بايد با تلاش و کوشش بيشتر روي پاي خود بايستيم و استوارتر، شجاع تر و خود باورتر در ميدان حاضر شويم.


    وي با اشاره به اينکه کشور در عرصه‌هاي مختلف نظير فناوري هسته‌اي، طراحي و ساخت ماهواره از کشورهاي پيشرو است، خاطر نشان کرد: يکي از موارد مهمي که بايد به آن پرداخته شود توسعه آموزش در مراکز آموزش عالي مي باشد و هم اکنون کشورهايي که مديريت جهان را در دست دارند کشورهاي غني از منابع و معادن نيستند بلکه کشورهاي صاحب فناوري و دانش هستند.


    رييس دانشگاه علمي و کاربردي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هم اکنون در کشورهاي پيشرفته صدور و ارائه مدرک جايگاهي ندارد بلکه آموزش‌ها مبتني بر نياز سنجي و مکان سنجي بازار مي باشد كه اين امر در دانشگاه علمي و کاربردي محقق مي شود و اين دانشگاه رسالت خود را بر نياز بازار کار به نيرو قرار داده است.


    وي با بيان اينکه آموزش عالي بايد سه رکن حرکت در مرزهاي دانش، پاسخگويي نيازهاي اجتماعي و اشتغال محور بودن را در دستور کار خود قراردهد، افزود: دانشگاه علمي و کاربردي اساس کار خود را بر مبناي ايجاد اشتغال و کار آفريني قرار داده است و حتي در صورت امکان با خدمت گرفتن دانش آموختگان ساير دانشگاه ها در کارخانجات به آنها مهارت مي آموزد.


    بلندي معتقد است: امکانات و تجهيزاتي که امروزه در دنيا وجود دارد براي استفاده در روش استاد و شاگردي مناسب نيست و روند جهاني آموزش نشان مي‌دهد تجهيزات و امکانات بايد در راستاي آموزش عالي از نوع علمي و کاربردي باشد.


    وي با بيان اينکه 84 درصد نظام آموزشي در 43 کشور دنيا نظام آموزشي علمي و کاربردي است، اظهار داشت: همچنين 81 درصد نظام آموزشي اين کشورها نظام آموزشي جامع علمي و کاربردي مقاطع کارداني و بالاتر است.


    بلندي با بيان اينكه تا سال 1393 بايد 26 ميليون و 500 هزار فرصت شغلي در کشور ايجاد شود، ادامه داد: براي ايجاد هر فرصت شغلي 50 ميليون تومان اعتبار نياز است پس براي ايجاد اين تعداد فرصت شغلي ميليارد ها تومان اعتبار لازم است.

    رييس دانشگاه علمي و کاربردي گفت: با تثبيت نظام آموزشي علمي و کاربردي در دولت نهم و ايجاد تشکيلات ويژه در راستاي ورود نيروي کار آموزش ديده به بازار اقدام مي کند.


    وي تحقق سه شعار خودباوري، شجاعت و ايثار را در دانشگاه علمي و کاربردي را در راستاي رشد کشور دانست و اظهار داشت: در مدت 4 سال تعداد دانشجويان دانشگاه علمي و کاربردي از 78 هزار دانشجو به 400 هزار دانشجو و از 4 هزار مدرس به 20 هزار مدرس افزايش يافته است.


    به گزارش ايسنا، بلندي در خاتمه گفت: نيمي از 625 مرکز نظام جامع علمي و کاربردي در سطح کشور خصوصي بوده و برخي از مراکز در کنار خط توليد کارخانه‌ها به آموزش دانشجويان مشغول هستند.

  9. #19

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    معاون آموزشي دانشگاه علمي كاربردي تكاب خبرداد:
    ايجاد سه رشته جديد كارشناسي و كارداني در دانشگاه

    معاون آموزشي دانشگاه علمي كاربردي تكاب با اعلام ايجاد سه رشته جديد در مركز جامع علمي كاربردي تكاب، گفت: اين دانشگاه از نيمسال دوم سال ‌تحصيلي جاري در سه رشته كارشناسي حقوق و كارداني و كارشناسي فرش دستباف با ظرفيت 300 نفر اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كند.


    بهزاد ارجمندي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: پيش از اين نيز در نيمسال اول سال ‌تحصيلي سه رشته حقوق قضايي، اصلاح و تربيت و تكنولوژي آموزشي در مقطع كارداني در مركز علمي و كاربردي تكاب ايجاد شده بود.


    وي با بيان اينكه بيش از هزار دانشجو در دانشگاه علمي و کاربردي تکاب مشغول به تحصيل هستند، اظهار کرد: اين دانشجويان در 12 رشته تحصيلي در مقاطع كارداني و كارشناسي مشغول فراگيري علوم مختلف در اين دانشگاه هستند.


    معاون آموزشي دانشگاه علمي کاربردي تکاب با اشاره به ايجاد سه رشته جديد در نيمسال دوم سال جاري در اين دانشگاه، گفت: با افزايش اين رشته‌ها تعداد كل رشته‌هاي تحصيلي اين مركز به 15 رشته مي رسد.

    وي همچنين با اشاره به پروژه هاي عمراني دانشگاه علمي كاربردي تكاب، تصريح كرد: ساختمان اداري، آموزشي دانشگاه علمي و كاربردي تكاب هم اكنون از 50 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.


    ارجمندي خاطرنشان كرد: براي احداث اين ساختمان تاكنون بيش از 2 ميليارد ريال اعتبار از منابع دانشگاهي هزينه شده است.


    معاون آموزشي دانشگاه علمي كاربردي تكاب در پايان گفت: دانشگاه علمي و كاربردي تكاب در سال 1376 با 19 دانشجو فعاليت خود را آغاز كرده و هم‌اكنون بيش از 540 نفر در 12 رشته تحصيلي از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شده‌اند.

  10. #20

    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    محل سکونت
    سهراب-خيام
    نوشته ها
    9,903
    تشکر
    390
    تشکر شده : 3,677
    NOD32 Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    44490262

    پیش فرض

    برنامه درسي كارداني پرورش طيور در دانشگاه علمي كاربردي تصويب شد

    شوراي برنامه‌ريزي آموزشي و درسي علمي کاربردي برنامه درسي کارداني ناپيوسته علمي كاربردي پرورش طيور به روش پودماني را بررسي و تصويب کرد.



    به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين برنامه توسط کميته علمي تخصصي کشاورزي براي تربيت نيروي انساني مورد نياز کشور در زمينه تخصصي پرورش طيور تهيه و تدوين شده و قبلا به تاييد گروه کشاورزي دانشگاه جامع علمي کاربردي رسيده بود.


    بر اين اساس از جمله توانايي‌هاي عمومي فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توان به بکارگيري دستور‌العمل‌ها و روش‌هاي مورد تاييد کارشناسان و ارائه اطلاعات به افراد تحت پوشش در حوزه عملياتي مربوطه، بررسي نيازهاي محلي و منطقه‌اي در زمينه پرورش طيور به منظور عرضه خدمات متناسب، كاربرد صحيح وسايل، تجهيزات، نهاده‌ها و تشخيص عيوب و رفع آنها با توجه به حيطه تخصصي مربوطه، جمع‌آوري، ثبت اطلاعات، تهيه و تنظيم گزارشات روزانه، بکارگيري دستورالعمل‌هاي بهداشتي در واحدهاي پرورشي و انجام امور فني واحدهاي پرورشي اشاره كرد.



    دانش آموختگان اين رشته با گذراندن پودمان‌هاي مباني بهداشت، بيماريهاي طيور، پرورش مرغ گوشتي، پرورش مرغ تخم گذار، پرورش مرغ مادر و جوجه كشي و سرپرستي واحدهاي پرورش طيور توانايي احراز مشاغلي چون پرورش دهنده مرغ گوشتي، پرورش دهنده مرغ تخم گذار، پرورش دهنده ساير طيور، کاردان امور جوجه کشي و کاردان پرورش مرغ مادر را خواهند داشت.



    مراکز آموزش علمي کاربردي مي‌توانند براي اجراي اين برنامه در زمان‌هاي اعلام شده توسط دفتر گسترش دانشگاه جامع علمي كاربردي، تقاضاي خود را ارائه كنند.

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. آموزش پیشرفته MultiMedia Builder داده های طلایی
    توسط secret در انجمن نرم افزارهای پارسی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 22nd May 2012, 22:26
  2. زندگی نامه دانشمندان و مشاهیر فیزیک جهان
    توسط Admin در انجمن گرايش فيزيك
    پاسخ ها: 77
    آخرين نوشته: 17th August 2011, 17:11
  3. معرفي جامع دانشگاه فردوسي
    توسط Borna66_TAHA در انجمن معرفی دانشگاه های ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th July 2009, 13:29
  4. درک رفتار سيستم هاي پيچيده زيست شناسي به کمک تکنيک هاي مهندسي
    توسط shahpoor در انجمن گرایش های زیست شناسی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 18th March 2009, 10:07
  5. روش ذخيره سازي و رمزگذاري بر روي Cd
    توسط secret در انجمن بحث های نرم افزاری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 3rd January 2009, 15:58

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما
دوستان ما
ما در شبکه های اجتماعی

پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.

 ارسال پیام کوتاه